Sabtu, Ogos 1

Bila keseorangan,di hujung pentadbiran..

Kadang-kadang fikiran bercelaru sendiri, betulkah tindakan yang di ambil? Serba salah, tak tenteram jiwa TAPI apabila memikirkan ianya untuk maslahah semua, perasaan itu ditolak tepi.

Menjadi pimpinan bukannya semudah yang disangka. Perlu memimpin diri-sendiri dan orang lain. Perasaan sendiri dipinggirkan dan penumpuan pemikiran kepada masalah orang lain. Ya, pemimpin kena fikirkan masalah orang lain!

Kebanyakan orang acapkali nampak kesalahan yang terzahir pada pimpinan lalu terjadi fitnah tanpa ada seorang pun yang tampil menegur secara hikmah kepada pimpinan.Pemimpin juga adalah seorang manusia, perlukan teguran dan nasihat bukannya sindiran dan kata-mengata yang menyakitkan.

Kerapkali juga pimpinan menangis sendirian, kerana tak tertanggung amanah yang digalas TAPI apabila mengingatkan janji yang telah dipatrikan dihadapan Allah bahawa amanah dakwah perlu dilaksanakan dan kasih sayang kepada Rasul-Nya, ianya menjadi pengubat jiwa. Biarlah apa orang nak kata amar maaruf nahi mungkar tetap dilaksanakan!

Dan saya sesungguhnya kini tak pernah menyesal menjadi pimpinan walaupun kerapkali ujian getir itu datang bertandang tanpa sempat menghempas lelah namun itulah janji saya kepada Allah :amanah tetap amanah, biar lelah akan kuusahakankan jua selagi nafas ini bernadi!

Terima kasih Sahabat2 seperjuangan AJKT sesi 2008/09,yang duduk sebaris dengan saya memperteguhkan sof kepimpinan.terima kasih dan syukur kepada ALLAH Taala kerana memberi ruang dan peluang ini untuk mentarbiyyah saya.

Semoga Allah MEMBERI KEKUATAN kepada kita semua.
DPM Tanta milik kita bersama.

Kalam diambang (MAT)
Mesyuarat Agung Tahunan DPM TANTA KALI KE-17

Tiada ulasan: